21 Temmuz 2013 Pazar

Supernatural Yapımcısı Jim Michaels Röportajı

Uyarı:Bu makalede spoiler bilgiler vardır.




The CW'nin uzun soluklu dizisi Supernatural'in yapımcısı Jim Michaels diziyle ve yeni sezonla ilgili merak edilenleri yanıtlıyor.

İşinizin en zor kısmı nedir? Diğer dizilere göre zorlukları ve özellikle Supernatural'da.

Benim gibi drama dizilerinde yapımcı olarak çalışanları en zorlayan şey çalışma saatleri. Sıradan kolay bir gün bile 12 saat sürüyor, 14 saat bile bulduğu oluyor ve bunu haftanın 5 günü yapıyoruz. 30 haftamız böyle geçiyor, demek istediğim bu yanı zor benim için. İkinci olarak zorluk ise güzel bir Vancouver'da çekiyoruz ama Los Angeles benim evim gibi, burada evimden uzaklık çekmişliğim oluyor. Ayda bir kere eve gidiyorum ve hele çocuklarla gidersek daha korkunç bir hal alıyor. Bildiğiniz gibi yolculuk, uçuşlar ve dizinin iki ana karakteri - Jensen ve Jared. Demek istediğim, umarım bu uçak düşmez diye düşünmüyor değilim. Evet evden uzak olmak, çünkü dizideki 5.yılım olduğunu düşünürsek hala burası benim için benim evim gibi değil. Vee saatler.. Saatler çok sıkıntılı. Bazı diziler günde 14 saatten fazla çekim yapar, ancak 14 saat olduğunda fişimi çekiyorum ve farklı yolar arıyorum. Aslında yasalara dayanan bir şey bu, yasalara göre 14 gün.

Anlıyorum, artık daha fazla takdir ediyorum sizi. Diğer bir soruya geçiyoruz... Supernatural'da daha önce yaptıklarınızdan farklı bir şey yapmak hiç istediniz mi? Demek istediğim hiç 'keşke şunu da yapsaydık' dediğiniz oldu mu?

Evet, Aslında müzikal bir bölüm olmasını isterdim. Çünkü dizi ekibinin içinde bir sürü müzikle ilgilenen kişi var. Bu işin başını da Jensen çekerdi, keşke bir müzikal bölüm yapsaydık.  Bilmiyorum ama, heh bu da olur. Ayrıca tipik olarak, kesin bir vizyon oluşturmak isterdim. Önce Kripkeydi ben diziye başladığımda, sonrasında Gamble ve şimdi de Carver. Bazen onlara bir şeyler öneririm onlar da değiştirirler, komik ama bu da iyi. Sonra günlük tek sahne çekimleri oluyor. Bazen bu sahne de akşama denk gelebiliyor, bunu değiştirebilsem diyorum. Ama bunlar zaten önceden belirlendiği için hava kararana kadar bir şey yapamıyoruz ve hava kararınca çekiyoruz.

Jensen, Jared ve Misha gibi elinizde aktörler olmasaydı hangi aktörleri Dean,Sam ve Castiel karakterlerini oynamaları için seçerdiniz?

Eğer olmasaydı? Aslında onlar olmadan dizi olmazdı. Bobby karakteri kesinlikle çok popüler, Jody Mills eller tutulur bir bölümde oynamamasına rağmen hakeza öyle. Çoğu insan Samantha Ferris(Ellen) ve Alona Tal(Jo) 'yu çok özler. Ancak ben kişisel olarak Hileci(Gabriel) karakterini çok özlerim. Pek emin değilim soruya tam olarak cevap verdiğime yada soruyu doğru anladığıma.

Jeffrey Dean Morgan müsait olmasaydı John Winchester karakterini oynaması için kimi seçerdiniz?

Jeffrey Dean Morgan benim zamanımdan önce dizide oynadı. Hay yahu, kimi seçerdim bilmiyorum. Sanırım eksiden çalıştığım birilerini seçerdim. Muhtemelen Mark Herman olurdu ancak o da NCIS ile meşgul.

Tamam en eğlenceli kısma, en komik soruya gelelim. Supernatural kamera arkasında yaşadığın en komik şey ne? Daha önceden bizim izlediğimiz kamera arkası videolarını göz önünde bulundurursak, sanırım seçmek zor olacak.

Şu geçen zamanda sette tonlarca muziplik, eşek şakaları oldu. Ve bunu siz de ekstra çekimlerde yani sezon DVDsinde göreceksiniz. Rol yapma oyunu konulu bölümü çekiyorduk. Jensen ve Jared şövalyeler gibi giyinmişti ve hava da oldukça yağışlıydı. Kendi Cesur Yürek sahnemizi çekiyorduk ve en sonunda iki grup birbirlerine doğru koşuyordu. Biz 'kayıt' diye bağırdığımızda Jared'in suratı boyalıydı ve Jensen'ın da kostümü vardı. Jensen iki adım ve kıçının üstüne kapaklanıverdi. Eksiksiz tüm eksik kahkahalara boğulmuştu ve bunu da DVD'de göreceksiniz. Kesinlikle kamera arkası görüntülerinde tekrar tekrar izleyeceksiniz. Bir de Jensen atletik biridir ama yer kaygandı ve ayakkabıları da çok yassıydı. İki adım atayım diyemedim çatırt düştü kıçının üstüne.

İşiniz yorucu aynı zamanda eğlenceli ve yapmaya değiyor, değil mi?

Evet.

Peki 8.sezondaki favori bölümünüz neydi?

Sekizinci sezon mu? Bölümün adlarını tam olarka doğru söyleyeceğimden emin değilim. Nick Copus yönetmişti, ve yarı sezon finaliydi. Fang'di sanırım öyleydi değil mi? Hatırlamışsınızdır, hepsi bir arada çalışmıştı uzun zamandan sonra. Bu bölümde Ty Ollsons'ın oynadığı Benny karakterini tam olarak tanımıştık. Ve bu bölüm de gerçekten sağlam bölümdü. Senaryosu harikaydı. İlgi çekiciydi, yapı bölümü çalışanları iyi iş çıkarmıştı. Dört yola bir lokanta kurmuşlardı. Biz de o dörtyolun tam karşısına kurmuştuk kanca seti. Çok sağlam bölümdü, bu bölüm sıralamamda ilklerde... Hunter Heroici animasyonu. Tutulacağından emin değildim, dizinin animasyon işlerini yapanın aksine. Senaryoyu okuduğumda bile tutacağından emin olamamıştım, endişelenmiştim ama geri dönüşü harika oldu. Bazen dizi sizi şaşırtabiliyor, evet harikaydı.  Evet evet Citizen Fang iyiyidi, As time goes by iyiydi, Everybody hates hitler çok iyiydi, Taxi Driver harikaydı. Ama en sonu Sacrifice, şahaneydi.

Neden Jared'in ismi dizi başlangıcındaki creditlerde ilk çıkıyor? Her iki oyuncuyu da severim ancak her zaman bunun nedenini merak etmişimdir.

Bu tabiki de dizi ilk başladığı zaman Jared'ın daha ünlü olmasından. Girlmore Girls falan ünlüydü ama Jensen'ın bu kadar popülerliği yoktu. Bu istişare edilmiş bir şey, Jared çağrılma listesinin başındadır, Jensen ondan sonra gelir. Her konuda eşit olmalarına rağmen, Jared'ın ondan daha iyi nam salmıştı.

Dizide oynatmak istediğiniz aktör yada aktirst var mı?

Şahsii arkadaşlarımdan, Law and Order'da uzun zaman oynayan Elizabet Jerome. Yine uzun zaman kendisiyle çalıştığım Kelly Labrock. Kendisiyle aynı uçağa binmiştik bir yıl kadar önce ve o da diziyi sever. Todd (?), o da everybody hates chris'de 30 bölüm kadar takılmıştı.Hatta Supernatural'da çalıştığımı öğrendiğinde conta uçurmuştu çünkü diziyi cidden seviyormuş.

Hangi diziler izlediğinizi sormak istiyorum, yada hangi dizilerde yapımcı olmak istersin?

Çok fazla var. Yani diziyi cidden acayip seviyorum ama eğer bu dizi olmasaydı, Newsroom, Homeland, Madmen gibi diziler olabilirdi buna benzer çok dizi var. Shameless zekice mesela. Bu insanların arasına karışmak isterdim.

Çok fazla kişiden bir soruyu da size yöneltmek istiyorum, neredeyse herkes 9.sezonda Cass ve Dean ilişkisinin nasıl gelişeceğini öğrenmek istiyor, çünkü bildiğiniz gibi Cass artık bir insan.

Tabi, Cass artık bir insan, ve kesinlikle ağzımdaki baklayı ağzımda tutmaya niyetliyim. Ağzımdan bir şey kaçırırısam başım belaya girebilir. Ama Cass artık tamamen farklı bir durumda artık o bir insan ve neredeyse Crowley'de bir insan.

Crowley'den konu açılmışken, Bize Crowley ve karakterin gelişimi hakkında neler söylebilirsiniz?

Mark Sheppard'ı tanıyan herkes şunu söyleyebilir ki hayatı dalgaya alır. Çok eğlencelidir, her şey ile dalga geçer. Ona anlaşmayı ağızdan öperek yapacağını söylediğimiz zaman hiç çekinmedi, ben onu bir panelde öpmüştüm ve herkes çıldırmıştı. Eğlenceli bir karakteri oynuyor ve oynadığı karaktere kendinden çok şey katıyor. O olmasaydı bu karakter bu kadar hayatta kalır mıydı bilmiyorum. Mark ona çok fazla şey kattı ve bence bu adam etrafımızda tutmaya devam etmeliyiz. Yazacak kötü,şeytani ve aynı zamanda akıllı bir karakterin olmalı.

Bobby'i 9.sezonda geri dönecek mi?

Bunu kesin cümleler ile cevaplamayacağım. 8.sezonun sonunda tüm melekler cennetten düştü. Eee, eğer Booby'nin bir melek olduğunu düşünebilirsek, Bobby de bir melek olduğundan diğerlerinin düştüğü gibi dünyaya düşüp insan olabilir. Bilemiyorum da, tek söyleyeceğim takipte kalın.

Sanırım bundan bir şeyler çıkartmalıyız.

Söylenebilir, evet olabilitesi yüksek, takipte kalın.

Dizinin mutlu sonla mı yoksa üzücü sonla mı bitmesini istersiniz? Ve sizce hangisi en etkiliyecisi ve hafızlara kazınacak bir final olur?

Hafızalara kazınacak bir final olacaksa, final bölümünde kardeşlerin ölmesi gerektiğini söyleyebilirim. Kişisel olarak  benim de yapacağım bu olur. Ancak bu sadece benim kararımla olacak bir şey değil. Eğer dizinin yaratıcılığıyla ilgili sorumlu olsaydım bir açık kapı bırakırdım, çocukların bu durumdan kurtulup kurtulamayacakları ile ilgili olarak.

Benim de sana bir sorum var, NBA'de oynayan ilk Türk basketbolcu kim?

Basketbola gram ilgim yok desem?

Emir Turam adında bir ve şu anda Türkiye'de bir bakan. Onunla beraber koleje gitmiştik, uzun zamandır tanırım kendisini. Sizin milli takımınızda 12 yıl kadar oynamıştı. Boyu da 2.13 kadardı. Turnavada oynayan ilk Türk oyuncuydu kendisi.

Görünüşe göre Türklerle ilgili bazı şeyleri benden daha biliyorsun.

Türk basketbolunu bilen herhangi biri onu da bilir.

Utanç verici hiç bir şey... Konuşmayı ilerlettiğin için teşekkürler. Gelen çok fazla soru olduğundan dolayı sorulara yetişmeye çalışalım. Bir diğer soru, yeni sezonda yeni karakterlerin diziye katılıp katılmayacağı.

İlk bölümler için konuşmak gerekirse ilk 8-9 bölümün taslağı elimde. Evet, katılan birkaç oyuncu var. Ama malesef bundan fazlasını söyleyemem.

Bana gelen çok fazla spoiler sorusu var, işte bu yüzden direkt olarak o soruları atlıyorum.

Sorabilirsin ama cevap alamazsın, hepsi bu.

Türkiye’de hiç çekim yapmayı düşündünüz mü?

Yapmak ister miyim? Tabii ki isterim. Avrupa’da, Türkiye de dahil Dünya’nın her bir yerinde çekim yapmak isterim. Ancak bu iş çok pahalı olur ve lojistik gerektirir. Buradaki çekim takvimimize göre çok zor olur. Bir de yolculuk için zaman ayırmak çok çok güç. Mesela, önümüzdeki hafta çekimlere başlasak, bu işin iyi yanı bölüm Ekim’e kadar yayınlanmaz. Ancak zamanla Kasım’da yayınlanacak 8-9 bölüme geldikçe zaman daha da darlaşacak ve işi bitirmek için 2-3 hafta gibi bir zamanımız kalacak. Ayrıca yolculuk yapılacak 5 günü ayarlamak da zor olur ve pahalı.

Brezilya’dan gelen bir soru ile devam etmek istiyorum, Brezilya’da gerçekleşen son panelle ilgili Brezilyalı hayranların en çok hangi özelliğini sevdin?

Brezilya’daki hayranlar şahane, çok sıcakkanlılar ve bizi çok iyi ağırladılar. Şey gibi - dediğim gibi insanlar çok hoştu, hepimiz çok sevdik. Brezilya yemekleri harika. Özellikleri, sahilleri hepsi olağanüstü. Ve müzik, Gece yarısı 2-3 gibi ekiple dışarıdaydık ve tüm çoşkuyu hissedebiliyorduk.

İmpala’yı nasıl seçtiniz, demek istediğim impala gibi dizinin en önemli nesnesi fikri nasıl ortaya çıktı?

Eric Kripke olarak cevaplayayım, benim anladığım kadarıyla araba seçimi ona ait. Bir mustang olmasını düşünmüşler ancak implala olarak karar verilmiş. Her zaman mustang olarak düşünülmüş ama Kripke impalayı seçmiş.


Yeni sezonda nasıl devam edeceksiniz; yeni yaratıklarla karşılacak mıyız yoksa meleklerin düşmesi ile mi ilgileneceğiz?

Kesinlikle meleklerle ilgili şeylerin peşine düşeceğiz ancak her zaman olduğu gibi yeni yaratıklar olacak. Ve geçmiş sezonlarda oynamış bazı yaratıklar geri dönecek. Daha önceden gördüğünüz bazı yaratıklar tekrardan işlenecek, çoğunluk melekler olacak. 3. yada 4.bölümde de bazı komik şeyler yaşanacak.

Bir twetinizde sezonun ilk bölümünün adının ‘Devil may care’ olmayacağını ve son dört senedir belli bir sıraya göre çekmediğinizi söylemiştiniz. Eğer Jensen bu sezon yönetmen koltuğuna oturmayacaksa neden bölümleri sırasıyla çekmiyorsunuz?

Gerçek anlamda diğer aktörlere çekim takvimini uydurmak ile ilgili sorunlarımız var. Diğer oyuncuları biz tutmadan önce önceliklik içeren sözleşmeleri vardı. Bu yüzden böyle bir ayarlama yaptık ve senaryoları böldük. İlk başta Guy Bee sezonun ilk bölümünü yönetmiyordu ancak  tüm aktörleri toparlayamadığımız için bunu ikinci kısma kaydordık. Sonuç olarak bu Jensenla alakalı değil, diğer aktörlerle alakalı.

Dizideki bağlarla alakalı bir soru, Dean ve Cass arasında doğal bir bağ var, değil mi? Destiel hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bildiğiniz gibi bu hayranların uydurduğu bir şey, yangına körükle gitmek gibi bir şey bu, bu konuda belki biz de yönelndirmiş olabiliriz. Bu dizinin açık fikirliliğiyle alakalı bir şey ve belki biz bazı diğer konularda da açık fikirli olarak gidebiliriz, bu konularda kimseyi aldatmıyoruz. Bu tür konular genel olarak hayranlar tarafından bizden fazla konuşuluyor, bunu temin edebilirim. Çocukları bu tür birbirleriyle düşünmek komik bir şey.

Supernatural’ın hiç film versiyonunu yapmayı düşündünüz mü?

Aslında, Warner bros. film versiyonunun yapılmasını isterse bunu hiç birimiz hayır demez. Ekonomik olarak çok da bir maliyeti olmaz ama bazı filmler başarısız olabiliyor, örneğin x-files filmi. Ama duruma göre değişir, biz kesinlikle film versiyonunu yapmak isteriz. Büyük ihtimalle tamamen farklı bir bakış açısı katılmış bir şekilde olur. Ama bu Warner bros. ile alakalı bir şey.

Dean’in hikayesi hakkında çok fazla soru geliyor, çoğu kişi Dean’in destekleyici karakter olduğunu düşünüyor, soru şu ki gelecek sezonda Dean mi yoksa Sam mi sezonunun odak karakteri olacak?

Dean daha çok işlenmiştir, hem de çok. Aralarındaki ilişli Luke Skywalker ve Han Solo gibi. Dean dürzü herifin teki ve bu konuda aralarında çok benzerlik var. Sam ise içinde iblis kanı ile dolaşıyor ve Dean’e göre çok fazla sorunu var. Eğer Dean’de bilis kanı olsaydı, olaylar onun üzerine yoğunlaşırdı. Bir karakterin tüm hikayeyi kapması konusuna katılmıyorum, Dean’in de farklı hikayeleri var. Ama yüzdeliğe vurursak Sam’in daha fazla vardır. Setteki çalışma zamanlarına bakılırsa, bu günlerde Jensen Jared’dan daha fazla zaman geçiriyor sette.

Ekipte devamlılık, tutarlılık gibi konuları takip eden biri var mı?

Bu konuda en büyük denetmenimizin yeni yönetmen yardımcısı Kevin Parks olduğunu söyleyebilirim. Kendisine Parks-apedia ismini taktım. Çünkü kendisi Supernatural herkesten daha iyi biliyor. Aslında Eric Kripke’nin bile görmediği şeyleri yakalayabiliyor. Supernatural konusunda büyük bir uzman. Daha önceden ne yaptığımız, hangi melek bıçağını kullandığımız, ne zaman şeytan bıçağı kullandığımız, hangi gün ne yaptığımız, dördüncü sezon on ikinci bölümde ne yaptığımız bile aklında. Ağzımız açık kalıyor, Kevin bunu nasıl yapıyorsun diyoruz. Bazen o da bozabiliyor, kaçırdığı yerler de olabiliyor. Muhtemelen benim tanıştığım en çok Supernatural bilgisi olan kişi. Kevin Parks, bu sezon bir bölümü de o yönetecek..

Hayranların Taxi Driver bölümü hakkındaki yorumlarını nasıl karşıladınız?

Bobby’i bu bölümde görmüştük ve Benny’i(Ty Olsson). Çok sağlam bölümdü. Taxi Driver bölümünün çok sağlam olacğaını düşünmüştüm ve öyle de oldu. Hayranlar Bobby’i gördüğünde bi çığlık patlattılar biliyorum, buna bayıldım.

Tüm melekler düştüğüne göre, yeniden bir kıyamet olayı beklemeli miyiz?

Oraya kadar tekrardan gideceğimizi sanmıyorum çünkü onu zaten yaptık. Belki bazı melekler iyi olabilir bazıları ise kötü olabilir.  Ama yeniden bir kıyamet göreceğimizi düşünmüyorum, bu kapattığımız çukuru tekrardan eşelemek olur.

Röportaj: supernaturalturkey.com

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

İletişim

Email us: dizihb@gmail.com

Ekibimiz